برگزاری مانور زلزله مدارس در 15 آذر

0
برگزاری مانور زلزله در ساری

معاون مقابله و آمادگی سازمان مدیریت بحران از برگزاری مانور سراسری زلزله در مدارس در روز 15 آذرماه خبر داد که به صورت نمادین در 22 مدرسه در تهران و یک مدرسه در هر استان برگزار می‌شود.

به گزارش ایسنا، اکبرپور در حاشیه دومین جلسه شورای هماهنگی مدیریت بحران کشور گفت: مانور امسال از چند منظر با مانورهای برگزار شده در 17 سال گذشته متفاوت خواهد بود.

وی افزود: اخیرا تفاهم نامه‌ای در شورای مدیریت بحران کشور به امضا رسیده است که وزیر علوم، وزیر آموزش و پرورش، رئیس سازمان صدا و سیما، رئیس جمعیت هلال احمر و شهردار تهران نیز آن را امضا کرده‌اند . این تفاهم‌نامه نقطه عطفی در بحث ارتقای آمادگی مردم و ترویج فرهنگ ایمنی در برابر زلزله از سطح محلی تا ملی است.

معاون مقابله و آمادگی سازمان مدیریت بحران با اشاره به اینکه تجارب حاصله از اجرای  10 دوره مانور در سال‌های گذشته برای اجرای مانور امسال مورد استفاده قرار می‌گیرد، گفت: این برنامه با سند چشم انداز 1404 مطابقت دارد.

اکبرپور افزود: این طرح بزرگ اتفاق مبارکی است و دستگاه‌های مختلف نیز در این خصوص به ما کمک می‌کنند. این مانور در 22 مدرسه در 22 منطقه تهران و همچنین یک مدرسه در هر مرکز استان به صورت نمادین برگزار خواهد شد و رویکرد آن آمادگی برابر زلزله و محلات است. همچنین به صورت همزمان برای نخستین بار در مدارس ایرانی کشورهای همسایه افغانستان و پاکستان شاهد برگزاری مانور زلزله با همکاری وزارت امور خارجه خواهیم بود.

وی درباره وضعیت ایمنی مدارس در کشور اظهار کرد: بالای 60 درصد مدارس در کشور نوسازی‌ شده‌اند و در مقاوم بودن آنها اطمینان نسبی پیدا کرده‌ایم. اکنون بیشترین توجه خود را در مدارس فرسوده قرار داده‌ایم.

به گفته معاون مقابله و آمادگی سازمان مدیریت بحران ، سندی میان شهرداری تهران و وزیر آموزش و پرورش به امضا رسیده که بر اساس آن قرار است امسال مانور زلزله توسط شهرداری در 1000 مدرسه برگزار شود. بیشترین اقشار آسیب پذیر در زمان بحران کودکان و نوجوانان هستند و ما به همین خاطر برای آمادگی دانش آموزان برنامه‌های مختلفی تدارک دیده‌ایم.
اشتراک گذاری:
  • مطالب مرتبط

    

    ارسال مطلب به ایمیل دوستاتون:


    1,965 بازدید

    0 نظر

    درج: 25 آبان 1395

    توسط: goljah
    وضعیت: آفلاین
    گروه کاربری: پشتیبانی سایت

    ارسال دیدگاه (0 مورد)

    در حال حاضر نظری در این مطلب ارسال نشده است.
    کتاب های لقمه
    سمپادیوم
    کنکوریوم
    مهارت معلمی دین و زندگی واقعا جامع کنکور فرهنگیان

    دسته بندی مطالب

    کتاب های تیزهوشان
    کتاب های تست پایه

    آخرین نظرات ارسالی

    خیلی عالیه خیلی عالیه
    سلام کنکوریوم تجربی کنکور ۱۴۰۳ کی موجود میشه؟ سلام کنکوریوم
    نروژی اولی از راسته یا چپ؟ نروژی اولی از راسته یا چپ؟
    سلام وقت بخیر،بیخشید این کتاب تا اوایل بهمن موجود میشه خواهشا

    آمار سایت

    با ما در ارتباط باشید ، منتظر نظرات شما هستیم.
    
    عضویت در خبرنامه ایمیلی :
    برای عضویت در خبرنامه پیامکی، عدد 1 را به 02196884 پیامک کنید.
    رضایت مندی مشتری
    جشنواره وب و موبایل ایران
    جشنواره وب و موبایل ایران
    جشنواره کتاب مجازی
    برند محبوب مصرف کنندگان
    Copyright © 2010 - 2023 Mehromah.ir