آموزش و پرورش،متولی آموزش از مهدکودک تا پیش دانشگاهی

0
رئیس سازمان مدارس غیر دولتی و توسعه مشارکتهای مردمی گفت: مدیریت فضای مجازی و آموزش اولیاء و دانش آموزان توسط آموزش وپرورش یک ضرورت است.

به گزارش ایسنا، مرضیه گرد در میز گرد دهمین نشست آموزشی و ترویجی سالانه مدیران ستادی و استانی با حضور مدیران حوزه‌های علمیه که در خراسان رضوی برگزار شد اظهار کرد: استفاده از ظرفیت فضای مجازی کنونی که هم می تواند یک فرصت باشد و هم یک تهدید ، ضرورت بکارگیری بهینه از این ابزار و تکنولوژی و مدیریت آن بیش از هر زمان دیگری احساس می گردد که امیدواریم با برنامه ریزی و سیاست‌گذاری جهت مدیریت آن توسط آموزش وپرورش با کمک حوزه علمیه از فرصتهای این تکنولوژی در کمک به تعلیم وتربیت کشور بیشتر بهره مند شویم.


گرد افزود: ما برای استفاده از ظرفیتهای آموزشی در مدارس غیر دولتی و در حوزه آموزش از راه دور سازمان برای آموزش اولیاء و دانش آموزان فرصت های خوبی ایجاد کردیم که بخشی از آن توسط مدیران مدارس و بنا به ابتکارات علمی که داشته‌اند انجام و بخشی از آن هم به طور حضوری، برای آشنایی اولیاء و بخشی هم به صورت غیر حضوری با کمک مدارس آموزش از راه دور ارائه شد.


رئیس سازمان مدارس غیر دولتی و توسعه مشارکتهای مردمی ادامه داد: در سه سال اخیر همکاریهای خوبی با حوزه علمیه داشتیم بطوری که تعدادی از مدارس ما توسط برخی مجتهدین و مراجع دینی ( به صورت گروهی یا انفرادی) با رویکرد کاملا دینی و تربیتی تاسیس و اداره می‌شود.

گرد تصریح کرد: با توجه به اینکه در حال حاضر وارد مرحله عملیاتی کردن برنامه های مصوب دفتر همکاری های حوزه و آموزش وپرورش در سطوح استانی شده ایم نیازمند افزایش همکاری در قسمت پرورشی و دینی با حوزه‌های علمیه هستیم که امیدواریم این همکاری ها بستر مشارکتی خوبی را فراهم آورد.


وی افزود: با توجه به منویات مقام معظم رهبری ( مدظله العالی ) متولی آموزش از مهد کودک تا پیش دانشگاهی تعلیم وتربیت آن با آموزش وپرورش می باشد در حال حاضر برای ساماندهی پیش دبستانی ها اقدامات خوبی صورت گرفته است و اعتقاد داریم سیاست گذاری های فرهنگی خاصی در کنار بقیه فعالیت ها باید صورت گیرد.


به گزارش مرکزاطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش وپرورش، گرد اظهار کرد: سازمان مدارس غیر دولتی این ماموریت و امکان را دارد که از ظرفیت های که در جامعه وجود دارند مثل روحانیون ، صاحب نظرات دانشگاهی، تشکل های دینی و علمی و مذهبی استفاده مشارکتی داشته باشد که ممکن است این مشارکت ها در برنامه ریزی، نظریه پردازی علمی و یا حتی در حد مشاوره و یا اقداماتی که در حوزه های نرم افزاری و سخت افزاری می تواند این رابطه را برقرار کند، باشد.


رئیس سازمان مدارس غیر دولتی گفت: با توجه به قانون شوراهای آموزش وپرورش در سطح کشور ما از حضور ائمه جمعه و یا نمایندگان تام الاختیار آن در سیاست گذاری، بسیج امکانات ، نظارت برای حل وفصل مشکلات و ارتقای آموزش وپرورش در سطوح استانی، شهرستان ها و حتی بخش ها بهره گرفته‌ایم وهمچنین نشستی هم با حجت الاسلام تقوی رئیس شورای سیاست گذاری ائمه جمعه کشور داشتیم که امیدواریم علاوه بر ائمه جمعه، ائمه جماعات و سایر روحانیون نیز بتوانند در این زمینه همکاری لازم را در چارچوب برنامه‌های آموزش وپرورش با ما داشته باشند.
اشتراک گذاری:
  • مطالب مرتبط

    

    ارسال مطلب به ایمیل دوستاتون:


    1,369 بازدید

    0 نظر

    درج: 22 آبان 1395

    توسط: goljah
    وضعیت: آفلاین
    گروه کاربری: پشتیبانی سایت

    ارسال دیدگاه (0 مورد)

    در حال حاضر نظری در این مطلب ارسال نشده است.
    کتاب های لقمه
    سمپادیوم
    کنکوریوم
    مهارت معلمی دین و زندگی واقعا جامع کنکور فرهنگیان

    دسته بندی مطالب

    کتاب های تیزهوشان
    کتاب های تست پایه

    آخرین نظرات ارسالی

    خیلی عالیه خیلی عالیه
    سلام کنکوریوم تجربی کنکور ۱۴۰۳ کی موجود میشه؟ سلام کنکوریوم
    نروژی اولی از راسته یا چپ؟ نروژی اولی از راسته یا چپ؟
    سلام وقت بخیر،بیخشید این کتاب تا اوایل بهمن موجود میشه خواهشا

    آمار سایت

    با ما در ارتباط باشید ، منتظر نظرات شما هستیم.
    
    عضویت در خبرنامه ایمیلی :
    برای عضویت در خبرنامه پیامکی، عدد 1 را به 02196884 پیامک کنید.
    رضایت مندی مشتری
    جشنواره وب و موبایل ایران
    جشنواره وب و موبایل ایران
    جشنواره کتاب مجازی
    برند محبوب مصرف کنندگان
    Copyright © 2010 - 2023 Mehromah.ir