تشکیل کمپین ویژه برای بهداشت بوفه‌ مدارس

0
معاون تربیت‌بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش ضمن اعلام خبر تشکیل کمپین ویژه برای بهداشت بوفه‌ها گفت: در حال حاضر 107 هزار مدرسه داریم که در چشم انداز سال گذشته و براساس آمار تنها 40 هزار مدرسه دارای بوفه هستند.

مهرزاد حمیدی در گفت‌وگو با ایسنا، از تشکیل کمپین ویژه‌ای درخصوص بهداشت بوفه‌ها خبر داد و افزود: مسائل مختلفی درخصوص بهداشت بوفه‌ها در قالب پوسترهایی آماده شده که داخل مدارس و بوفه‌ها نصب شده است.

وی افزود: همچنین دستورالعمل‌هایی در حوزه بهداشت در قالب فضای بیرونی بوفه‌ها تهیه شده که این دستورالعمل‌ها نیز در همین کمپین برای آگاهی دانش‌آموزان ارائه شده است.

معاون تربیت‌بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه در حال حاضر 107 هزار مدرسه داریم که در چشم انداز سال گذشته و براساس آمار تنها 40 هزار مدرسه دارای بوفه هستند گفت: تاکنون شاهد استقبال گسترده‌ای از سوی مدارس برای اخذ مجوز بوفه بوده‌ایم و بی‌تردید یکی از مواردی که در هنگام بازرسی از بوفه‌های مدارس مورد بازبینی قرار می‌گیرد، مجوز بوفه‌ها خواهد بود.

حمیدی پیش از این درباره نظارت بر بوفه‌های مدارس گفته بود که اقلام و محصولات قابل ارائه در بوفه‌ها و همچنین اقلام ممنوعه‌ توسط معاونت تربیت بدنی و سلامت و در قالب دستورالعمل‌های تخصصی تنظیم و ابلاغ می‌شود. برای اعمال نظارت بر بوفه‌ها در معاونت تربیت‌بدنی و سلامت آموزش و پرورش دو مکانیسم در نظر گرفته شده است، به طوری که در ابتدا همکاران این معاونت نظارت‌های لازم را مطابق دستورالعمل‌های تنظیم شده انجام می‌دهند و اداره بهداشت مناطق با کارشناسانی که دارند، به صورت دوره‌ای از بوفه مدارس بازدید می‌کنند. در بازدید آنها اقلام ارائه شده در بوفه مدارس و بهداشت محیط بوفه‌ها مورد بازبینی قرار می‌گیرد.

به گفته معاون تربیت‌بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش  برای نظارت بیرونی مدارس نیز با وزارت بهداشت هماهنگی شده تا در حوزه بهداشتی، این وزارتخانه نیروی خود را به مدارس اعزام کند و در همین راستا دستورالعمل‌های ویژه‌ای نیز صادر کرده‌اند.
اشتراک گذاری:
  • مطالب مرتبط

    

    ارسال مطلب به ایمیل دوستاتون:


    1,745 بازدید

    0 نظر

    درج: 22 آبان 1395

    توسط: goljah
    وضعیت: آفلاین
    گروه کاربری: پشتیبانی سایت

    ارسال دیدگاه (0 مورد)

    در حال حاضر نظری در این مطلب ارسال نشده است.
    کتاب های لقمه
    سمپادیوم
    کنکوریوم
    مهارت معلمی دین و زندگی واقعا جامع کنکور فرهنگیان

    دسته بندی مطالب

    کتاب های تیزهوشان
    کتاب های تست پایه

    آخرین نظرات ارسالی

    خیلی عالیه خیلی عالیه
    سلام کنکوریوم تجربی کنکور ۱۴۰۳ کی موجود میشه؟ سلام کنکوریوم
    نروژی اولی از راسته یا چپ؟ نروژی اولی از راسته یا چپ؟
    سلام وقت بخیر،بیخشید این کتاب تا اوایل بهمن موجود میشه خواهشا

    آمار سایت

    با ما در ارتباط باشید ، منتظر نظرات شما هستیم.
    
    عضویت در خبرنامه ایمیلی :
    برای عضویت در خبرنامه پیامکی، عدد 1 را به 02196884 پیامک کنید.
    رضایت مندی مشتری
    جشنواره وب و موبایل ایران
    جشنواره وب و موبایل ایران
    جشنواره کتاب مجازی
    برند محبوب مصرف کنندگان
    Copyright © 2010 - 2023 Mehromah.ir