برگزاری جشنواره استعدادیابی ورزشی دانش‌آموزان

+1
به گزارش خبرنگار آموزش و پرورش خبرگزاری فارس‌، مهدی تاج رئیس فدراسیون فوتبال در جلسه ستاد عالی تشکیلاتی سومین المپیاد ورزشی درون مدرسه ای که در سالن جلسات وزارتی آموزش و پرورش برگزار شد، اظهار داشت: با همکاری وزارت آموزش و پرورش، طرح استعدادیابی در زمینه ورزش فوتبال را در سراسر کشور آغاز کردیم.

وی ادامه داد: حدود 8 هزار دانش‌آموز در این طرح شرکت کردند و بهترین‌ها هم‌اکنون در اردوی رامسر برای ورزش فوتبال و فوتسال حضور دارند؛ البته فوتبال ساحلی را در هرمزگان ادامه خواهیم داد.

تاج گفت: سابق بر این، در زمین‌‌های خاکی، استعدادهای خوبی پیدا می‌شد و یکی از مجموعه‌های بازیکن‌ساز آموزش و پرورش بود که بین مدارس مسابقه برگزار می‌شد و برندگان بین نواحی و سپس استان‌ها رقابت می‌کردند و معتقدم تیم‌های ملی از آنجا شکل می‌گرفت.

نصرالله سجادی معاون توسعه ورزش قهرمانی و حرفه ای وزارت ورزش نیز در این مراسم گفت: در سال 92، تفاهم‌نامه‌ای بین وزارتخانه‌های ورزش و آموزش و پرورش برای فعالیت‌های مشترک امضا شد و جلسات زیادی نیز در سال‌های 93 و 94 بین معاونت تربیت‌بدنی و سلامت آموزش و پرورش و معاونت توسعه ورزش قهرمانی و حرفه‌ای وزارت ورزش انجام شد.

وی ادامه داد: حاصل این جلسات، برنامه‌ریزی‌هایی بود که موجب شد فعالیت‌هایی اجرا شود؛ ما در این سال‌ها خیلی تلاش کردیم که فدراسیون‌ها فعال باشند و اکنون نزدیک به 27 فدراسیون، فعالیت تنگاتنگ و نزدیکی دارند و در آبان ماه سال جاری، علاوه بر فعالیت المپیادهای درون مدرسه‌ای، پیش‌بینی شده است که جشنواره استعدادیابی ورزشی برگزار شود.

سجادی تصریح کرد: قطعاً این برنامه‌ها می‌تواند خدمات خوبی برای بچه‌های این مرز و بوم داشته باشد.

غلامرضا شعبانی بهار، معاون توسعه ورزش همگانی وزارت ورزش در این مراسم اظهار داشت: با معاونت تربیت‌بدنی آموزش و پرورش ارتباط تنگاتنگی داریم؛ ما یک شورای ورزش همگانی داریم که ترکیب آن از دستگاه‌های اجرایی است و یکی از این دستگاه‌ها که نقش بی‌بدیلی را دارد، آموزش و پرورش است.

وی با بیان اینکه از مهرماه جشنواره همگانی استعدادیابی کشور را خواهیم داشت، اضافه کرد: در بحث توسعه ورزش همگانی، مبنا بر اساس سال 92 نسبت به سال 93 است که 120 درصد افزایش آمار دانش‌آموزان را شاهدیم یعنی از 30 هزار به 69 هزار ورزشکارِ دارای کارت بیمه، رسیده است.

محمدرضا داورزنی رئیس فدراسیون والیبال نیز گفت: برای توسعه ورزش قهرمانی، راهش این است که در مدرسه خوب کار کنیم.

وی با بیان اینکه توانسته‌ایم چندین هزار دانش‌آموز دختر و پسر را مورد ارزیابی قرار دهیم، اظهار داشت: استعدادهای خوب والیبال در بخش دختران و پسران شناسایی شد.

داورزنی از طرح استعدادیابی دختران متولد 81 به بعد و قد 190 و 191 خبر داد و افزود: برای شناسایی استعداد والیبال دختران باید زودتر نسب به پسران اقدام کنیم و اگر پسرها را در 13 سالگی استعدادیابی می‌کنیم، دختران را باید در 10 تا 12 سالگی استعدادیابی کنیم.

وی در خصوص حضور دانش‌آموزان در مسابقات جهانی و آسیایی نیز گفت: بهتر است به جای اعزام یک مدرسه به مسابقات، مجموعه‌ای از قهرمانان کشور اعزام شوند چرا که یک استان یا مدرسه نمی‌تواند نماینده کشور باشد.  

علی مجد آرا رئیس فدراسیون ورزش همگانی نیز گفت: در بررسی‌های بین‌المللی به این نتیجه رسیدند که باید به دختران و زنان توجه کرد و ما نیز باید در ورزش همگانی، دختران را به صورت ویژه ببینیم.

حسین نوش‌آبادی سخنگوی وزارت ارشاد هم اظهار داشت: ورزش منحصر به ورزش کردن نیست بلکه نماد تمدن و انتقال فرهنگ است و ما در حوزه فرهنگ و هنر آماده همکاری هستیم.
اشتراک گذاری:
  • مطالب مرتبط

    

    ارسال مطلب به ایمیل دوستاتون:


    1,585 بازدید

    0 نظر

    درج: 23 شهریور 1395

    توسط: goljah
    وضعیت: آفلاین
    گروه کاربری: پشتیبانی سایت

    ارسال دیدگاه (0 مورد)

    در حال حاضر نظری در این مطلب ارسال نشده است.
    کتاب های لقمه
    سمپادیوم
    کنکوریوم
    مهارت معلمی دین و زندگی واقعا جامع کنکور فرهنگیان

    دسته بندی مطالب

    کتاب های تیزهوشان
    کتاب های تست پایه

    آخرین نظرات ارسالی

    خیلی عالیه خیلی عالیه
    سلام کنکوریوم تجربی کنکور ۱۴۰۳ کی موجود میشه؟ سلام کنکوریوم
    نروژی اولی از راسته یا چپ؟ نروژی اولی از راسته یا چپ؟
    سلام وقت بخیر،بیخشید این کتاب تا اوایل بهمن موجود میشه خواهشا

    آمار سایت

    با ما در ارتباط باشید ، منتظر نظرات شما هستیم.
    
    عضویت در خبرنامه ایمیلی :
    برای عضویت در خبرنامه پیامکی، عدد 1 را به 02196884 پیامک کنید.
    رضایت مندی مشتری
    جشنواره وب و موبایل ایران
    جشنواره وب و موبایل ایران
    جشنواره کتاب مجازی
    برند محبوب مصرف کنندگان
    Copyright © 2010 - 2023 Mehromah.ir