افزایش ظرفیت برخی رشته‌های تحصیلی

0
وزیر آموزش و پرورش اعلام کرد
احتمال افزایش ظرفیت برخی رشته‌های تحصیلی بدلیل اصرار دانش‌آموزان
وزیر آموزش و پرورش با اشاره به تصویب آیین نامه هدایت تحصیلی در شورای عالی آموزش و پرورش عنوان کرد: در برخی موارد شاهد اصرار دانش آموزان برای ورود به رشته‌ای خاص هستیم که در چنین شرایطی ممکن است ظرفیت را در برخی نقاط افزایش ‌دهیم و اگر ظرفیت وجود داشته باشد از دانش آموزان در رشته‌های تحصیلی که اولویت نخست آنان نیست اما به آن تمایل دارند، ثبت نام می‌کنیم.

به گزارش ایسنا، علی اصغر فانی در حاشیه نخستین جشنواره قلم درخصوص اعتراضات به هدایت تحصیلی گفت: همکاران ما در سطح کشور با دریافت درخواست‌های دانش آموزان در تلاش اهستند تا ضمن توجه به نظرات دانش آموزان در توزیع متوازن شاخه ها و رشته‌های تحصیلی نیز موفق باشند.

وی افزود: آموزش و پرورش بر اساس برنامه پنجم توسعه موظف است شاخه‌ها و رشته‌های تحصیلی را به شکل متوازن توزیع کند تا دانش آموزان بتوانند در آینده وارد مشاغل مورد نیاز کشور شوند.

فانی با اشاره به تصویب آیین نامه هدایت تحصیلی در شورای عالی آموزش و پرورش عنوان کرد: در برخی موارد شاهد اصرار دانش آموزان برای ورود به رشته‌ای خاص هستیم که در چنین شرایطی ممکن است ظرفیت را در برخی نقاط افزایش ‌دهیم و اگر ظرفیت وجود داشته باشد از دانش آموزان در رشته‌های تحصیلی که اولویت نخست آنان نیست اما به آن تمایل دارند، ثبت نام می‌کنیم.

وزیر آموزش و پرورش درباره علت ارجحیت توسعه متوازن بر استعداد و رغبت دانش آموز گفت: هدایت تحصیلی براساس چهار مولفه استعداد و علاقه دانش آموز، نیاز کشور و امکانات آموزش و پرورش انجام می‌شود.
وی افزود: در دانشگاه‌ها نیز شاهد هستیم برخی رشته‌ها داوطلبان بسیاری دارند اما از آنجا که ظرفیت این رشته‌ها محدود است تمام داوطلبان نمی‌توانند وارد آن شوند، در آموزش و پرورش نیز چنین شرایطی حاکم است.

فانی با بیان اینکه به عنوان مثال در یک منطقه می‌توانیم ۲۰ کلاس علوم انسانی را برگزار کنیم و امکانات ما تا این حد پاسخگوست گفت: در چنین شرایطی اگر ظرفیت تکمیل شود دانش آموزان باید به سایر رشته‌ها هدایت شوند.

وی تاکید کرد: برای مهر ۹۵ تلاش می‌کنیم با درنظر گرفتن امکاناتی که می‌توانیم تأمین کنیم، ظرفیت‌ها را در رشته‌هایی که داوطلبان بیشتری دارند افزایش دهیم و در کنار توزیع متوازن رضایت خانواده‌ها را نیز تامین کنیم.

فانی درباره ورود سازمان بازرسی به موضوع هدایت تحصیلی دانش آموزان گفت: از این موضوع استقبال می‌کنیم چرا که اگر سازمان بازرسی استدلال آموزش و پرورش را بشنود، به کمک ما می‌آید.

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه هدایت تحصیلی در جهت نیاز کشور و آینده آموزش و پرورش اجرا می‌شود اظهار کرد: ممکن است در مقطع زمانی شاهد موج هیجانی در برخی از رشته‌ها باشیم که در آینده با مشکلاتی مواجه خواهند شد. امسال در کنکور شاهد بودیم بیشترین داوطلب در رشته تجربی بودند به گونه ای که داوطلبان رشته تجربی دو برابر رشته انسانی و ریاضی هستند و این عدم توازن، مشکلاتی را ایجاد کرده است.

وزیر آموزش و پرورش در ادامه درباره وضعیت مدارس استیجاری و پلمپ شدن برخی از آنها گفت: هر سال اعتباری برای این امر لحاظ می شود و اگر مالکی مراجعه کند برحسب موضوع و ملک به موارد عمل می‌شود.

وی افزود:، گاهی اوقات ملک را تخلیه کرده و در اختیار مالک قرار می دهیم و از طریق ظرفیت در مدارس هم‌جوار مشکل را حل می کنیم. برخی مواقع نیز ممکن است نتوانیم این کار را انجام دهیم و تلاش می‌کنیم نظر مالک را یا از طریق خرید ملک یا افزایش اجاره جلب کنیم، بنابراین این موضوعات مشکلی برای دانش‌آموزان در ابتدای سال تحصیلی ایجاد نمی‌کند و اگر دانش‌آموزی در اول مهر بدون مدرسه ماند، بنده پاسخ‌گو هستم.

اشتراک گذاری:
  • مطالب مرتبط

    

    ارسال مطلب به ایمیل دوستاتون:


    1,600 بازدید

    0 نظر

    درج: 14 مرداد 1395

    توسط: goljah
    وضعیت: آفلاین
    گروه کاربری: پشتیبانی سایت

    ارسال دیدگاه (0 مورد)

    در حال حاضر نظری در این مطلب ارسال نشده است.
    کتاب های لقمه
    سمپادیوم
    کنکوریوم
    مهارت معلمی دین و زندگی واقعا جامع کنکور فرهنگیان

    دسته بندی مطالب

    کتاب های تیزهوشان
    کتاب های تست پایه

    آخرین نظرات ارسالی

    خیلی عالیه خیلی عالیه
    سلام کنکوریوم تجربی کنکور ۱۴۰۳ کی موجود میشه؟ سلام کنکوریوم
    نروژی اولی از راسته یا چپ؟ نروژی اولی از راسته یا چپ؟
    سلام وقت بخیر،بیخشید این کتاب تا اوایل بهمن موجود میشه خواهشا

    آمار سایت

    با ما در ارتباط باشید ، منتظر نظرات شما هستیم.
    
    عضویت در خبرنامه ایمیلی :
    برای عضویت در خبرنامه پیامکی، عدد 1 را به 02196884 پیامک کنید.
    رضایت مندی مشتری
    جشنواره وب و موبایل ایران
    جشنواره وب و موبایل ایران
    جشنواره کتاب مجازی
    برند محبوب مصرف کنندگان
    Copyright © 2010 - 2023 Mehromah.ir