تغییر فرایند انتخاب رشته در نظام جدید آموزشی کشور

0
به گزارش ایرنا محمد مصطفوی روز شنبه در کارگاه تخصصی - آموزشی هدایت تحصیلی مدیران و مشاوران دوره اول متوسطه البرز که در سالن کانون تربیتی رشد کرج برگزار شد افزود: با توجه به فرآیند تغییر انتخاب رشته در نظام جدید آموزشی باید مدیران و مشاوران تحصیلی برای آشنا کردن دانش آموزان و والدین با فرآیند هدایت تحصیلی اقدامات آموزشی مناسب را برنامه ریزی کنند.

وی بیان کرد: زیر ساخت های آموزشی در مدارس دوره اول متوسطه کشور از سوی مدیران و مشاوران تحصیلی باید به گونه ای برنامه ریزی شود که دانش آموزان و والدین با فرآیند انتخاب رشته آشنایی لازم را پیدا کنند تا انتخابی درست در این امر مهم داشته باشند.
وی با اشاره به تغییر ابزار های مشاوره ای در هدایت تحصیلی دانش آموزان در مدارس دوره اول متوسطه کشور خاطر نشان کرد: در سال تحصیلی جدید همه مدارس باید ظرفیت اجرای آنلاین آزمون های انتخاب رشته را داشته باشند تا دانش آموزان بر اساس مولفه های تعریف شده در هدایت تحصیلی جدید توسط مشاوران و معلمان در مدرسه و اولیاء در منزل مورد ارزیابی قرار گیرند.
مصطفوی برخورداری مشاوران تحصیلی از امکانات و تجهیزات لازم برای ارائه خدمات مشاوره ای - تربیتی به دانش آموزان را در مدارس کشور ضروری دانست و یادآور شد: مدیران مدارس موظفند شرایط مناسب را به رغم مشکلات در مدارس برای مشاوران در مدارس بوجود آورند.
وی در ادامه به ابزار های تشخیصی در هدایت تحصیلی دانش آموزان در دوره اول متوسطه پرداخت و گفت: در هدایت تحصیلی نوین دانش آموزان بر اساس توانایی ها، استعداد ، هوش ، رغبت و تجربه در کنار موثر بودن نمرات همه درس ها در انتخاب رشته مورد سنجش برای ورود به رشته های مختلف تحصیلی ارزیابی می شوند.
وی تغییر نگرش فکری دانش آموزان و اولیاء را نسبت به فرآیند هدایت تحصیلی در نظام جدید را منوط به برگزاری دوره های آموزشی مستمر مشاوران با حمایت ویژه مدیران در مدارس کشور دانست.
معاون مشاوره تربیتی و تحصیلی وزارت آموزش و پرورش از هدایت تحصیلی و شغلی دانش آموزان در دوره اول متوسطه به عنوان طراحی مسیر زندگی دانش آموزان یاد کرد و گفت: تقویت باور توانمندی های فردی ، واقع نگری و انتخاب رشته تحصیلی بر حسب نیاز های شغلی جامعه از مسائل مهمی است که باید در دوره های آموزشی در مدارس به آن توجه شود.
مصطفوی با اشاره به اینکه والدین دانش آموزان دارای روحیه مطالبه گری هستند خاطرنشان کرد: برای آشنایی هر چه بیشتر مدیران آموزش و پرورش ، کارشناسان ، مشاوران و مدیران مدارس طرح آموزش دوره های آموزشی هدایت تحصیلی در استان های محتلف کشور آغاز شده است و در اردیبهشت ماه سال 95 نیز برگزاری کنگره هدایت تحصیلی در تهران برنامه ریزی شده است.
اشتراک گذاری:
  • مطالب مرتبط

    

    ارسال مطلب به ایمیل دوستاتون:


    2,175 بازدید

    0 نظر

    درج: 25 بهمن 1394

    توسط: jadda
    وضعیت: آفلاین
    گروه کاربری: پشتیبانی سایت

    ارسال دیدگاه (0 مورد)

    در حال حاضر نظری در این مطلب ارسال نشده است.
    کتاب های لقمه
    سمپادیوم
    کنکوریوم
    مهارت معلمی دین و زندگی واقعا جامع کنکور فرهنگیان

    دسته بندی مطالب

    کتاب های تیزهوشان
    کتاب های تست پایه

    آخرین نظرات ارسالی

    خیلی عالیه خیلی عالیه
    سلام کنکوریوم تجربی کنکور ۱۴۰۳ کی موجود میشه؟ سلام کنکوریوم
    نروژی اولی از راسته یا چپ؟ نروژی اولی از راسته یا چپ؟
    سلام وقت بخیر،بیخشید این کتاب تا اوایل بهمن موجود میشه خواهشا

    آمار سایت

    با ما در ارتباط باشید ، منتظر نظرات شما هستیم.
    
    عضویت در خبرنامه ایمیلی :
    برای عضویت در خبرنامه پیامکی، عدد 1 را به 02196884 پیامک کنید.
    رضایت مندی مشتری
    جشنواره وب و موبایل ایران
    جشنواره وب و موبایل ایران
    جشنواره کتاب مجازی
    برند محبوب مصرف کنندگان
    Copyright © 2010 - 2023 Mehromah.ir