جشنواره یاد یار مهربان 28 دی در برج میلاد

+2
به گزارش خبرنگار ایرنا، حمیدرضا کفاش روز شنبه در جمع خبرنگاران افزود: این جشنواره در انتهای سال تحصیلی جاری با معرفی نفرات برتر به کار خود پایان می دهد.
وی با بیان اینکه مهمترین رویکرد آموزش و پرورش و شهرداری تهران در این دوره از جشنواره افزایش سرانه مطالعه است اظهار کرد: با توجه به این هدف دانش آموزان پایه هفتم و هشتم به عنوان مخاطبان اصلی سیزدهمین دوره جشنواره یاد یار مهربان انتخاب شدند.
کفاش با قدردانی از رویکرد فرهنگی و اجتماعی شهرداری تهران، مدیران 2 پایه هفتم و هشتم را به عنوان مجریان اصلی این جشنواره معرفی کرد.
وی با بیان اینکه سرانه کتاب در سطح مدارس پایتخت با برگزاری 12 دوره جشنواره یاد یار مهربان افزایش یافته است خاطرنشان کرد: این اقدام در تجهیز و توسعه کتابخانه های مدارس نقش مؤثری داشته اما سنجش تأثیر آن در افزایش کتابخوانی نیازمند انجام کارهای پژوهشی است.
کفاش در عین حال گفت: یکی از نکات مثبت برگزاری دوره های قبل این جشنواره، الگوبرداری سایر استان های کشور و برگزاری جشنواره یاد یار مهربان در استان های خراسان رضوی، خوزستان، اصفهان و فارس بوده است.
معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش و پرورش گفت: تلاش شده در این دوره بهترین کتابها بر مبنای معیارهایی همچون سن، جنس، پایه درسی و مسائل مالی انتخاب شوند.
وی در ادامه درخصوص سرانه مطالعه دانش آموزان اظهار کرد: به دلیل تغییر شکل و ماهیت کتابخوانی هیچ آمار دقیقی در این باره وجود ندارد چرا که تماشای فیلم هایی که برپایه کتاب های داستانی ساخته شده اند، حضور در فضای مجازی و انتقال مفاهیم نیز جزء مطالعه محسوب می شود.

اختصاص 50 میلیارد ریال اعتبار برای برگزاری سیزدهمین دوره جشنواره یاد یار مهربان
مدیرعامل مؤسسه نشر شهر نیز در این نشست از اختصاص 50 میلیارد اعتبار برای برگزاری سیزدهمین دوره جشنواره یاد یار مهربان خبر داد و گفت: در طول برگزاری 12 دوره گذشته 34 میلیارد تومان برای خرید کتاب هزینه شده است.
سید مجید حسینی، با بیان اینکه با وجود افزایش سرانه کتاب در مدارس سرانه مطالعه در شهر تهران طی 10 سال گذشته کاهش یافته است اظهار کرد: از سال 82 تا 93 حدود 6میلیون و 500 هزار نسخه کتاب به چهار هزار و 694 مدرسه اهدا شده است، در حالیکه براساس تحقیقات صورت گرفته 27 درصد از مدارس فاقد کتابخانه هستند.
وی خاطرنشان کرد: براساس تحقیقات انجام شده در کمتر از 40 درصد مدارس، دانش آموزان به کتابخانه مراجعه نمی کنند.
حسینی با اشاره به اینکه 70 درصد از ناشران شهر تهران معتقدند مشارکت دانش آموزان در فرآیند انتخاب کتاب به افزایش سرانه مطالعه کمک می کند افزود: این ناشران پایه های هفتم و هشتم را به عنوان بهترین پایه برای کتابخوانی دانستند.
مدیرعامل مؤسسه نشر مهربان یادآور شد: در حال حاضر 180 هزار دانش آموزان در یکهزار و 1180 مدرسه در پایه های هفتم و هشتم تحصیل می کنند.
وی با بیان اینکه سال گذشته از معلمان خواسته شد عناوین کتاب ها را انتخاب کنند که بیشترین آمار مربوط به 2 کتاب بینوایان و جامع الاحادیث بود گفت: تطبیق کتاب های انتخاب شده توسط مدیران مدارس با موسیقی ای که در میان دانش آموزان از استقبال بیشتری برخوردار است نشان می دهد که چه تعداد دانش آموز به مطالعه کتاب های مذکور می پردازند.
مدیرعامل مؤسسه نشر مهربان عنوان کرد: از 20 هزار عنوان کتابی که برای این دوره از جشنواره یاد یار مهربان از سوی ناشران ارسال شده یکهزار و 500 کتاب انتخاب شدند.
وی یادآور شد: در این دوره به هیچیک از مؤسسات آموزشی اجازه شرکت در جشنواره داده نشد.
حسینی اظهار کرد: در سیزدهمین دوره جشنواره یاد یار مهربان 15 عنوان امتیاز تعریف شده که بیشترین امتیاز مربوط به اهدای کتاب به مدرسه است.
به گفته وی به 10 نفر اول جوایز بسیار نفیس و به 100 نفر نخست جوایز نفیس اهدا می شود.
مدیرعامل مؤسسه نشر شهر 35 هزار دانش آموزان از خدمات فرهنگی و اجتماعی شهرداری تهران بهره مند می شوند.
حسینی خاطرنشان کرد: این جشنواره با برگزاری اردو برای یکهزار دانش آموز دختر و پسر در پایان سال تحصیلی جاری به کار خود پایان می دهد.
اشتراک گذاری:
  • مطالب مرتبط

    

    ارسال مطلب به ایمیل دوستاتون:


    3,395 بازدید

    0 نظر

    درج: 28 دی 1394

    توسط: jadda
    وضعیت: آفلاین
    گروه کاربری: پشتیبانی سایت

    ارسال دیدگاه (0 مورد)

    در حال حاضر نظری در این مطلب ارسال نشده است.
    کتاب های لقمه
    سمپادیوم
    کنکوریوم
    مهارت معلمی دین و زندگی واقعا جامع کنکور فرهنگیان

    دسته بندی مطالب

    کتاب های تیزهوشان
    کتاب های تست پایه

    آخرین نظرات ارسالی

    خیلی عالیه خیلی عالیه
    سلام کنکوریوم تجربی کنکور ۱۴۰۳ کی موجود میشه؟ سلام کنکوریوم
    نروژی اولی از راسته یا چپ؟ نروژی اولی از راسته یا چپ؟
    سلام وقت بخیر،بیخشید این کتاب تا اوایل بهمن موجود میشه خواهشا

    آمار سایت

    با ما در ارتباط باشید ، منتظر نظرات شما هستیم.
    
    عضویت در خبرنامه ایمیلی :
    برای عضویت در خبرنامه پیامکی، عدد 1 را به 02196884 پیامک کنید.
    رضایت مندی مشتری
    جشنواره وب و موبایل ایران
    جشنواره وب و موبایل ایران
    جشنواره کتاب مجازی
    برند محبوب مصرف کنندگان
    Copyright © 2010 - 2023 Mehromah.ir