نخبگان ۱۰۰ دانشگاه برتر دنیا را معرفی کردند

0
xاستاد علم اطلاعات و دانش شناسی دانشگاه شیراز از انتشار جدیدترین رتبه بندی تایمز درباره اعتبار دانشگاههای جهان خبر داد و گفت: تایمز رتبه ۱۰۰ دانشگاه را براساس معیار «شهرت و اعتبار» منتشر کرد.
به گزارش خبرنگار مهر، دکتر جعفر مهراد با اعلام این خبر افزود: این رتبه بندی برپایه ۹۷۹۴ پاسخ که از ۱۴۲ کشور جهان دریافت شده است، استوار است.
وی افزود: این رتبه بندی که از رتبه بندی سالانه تایمز متفاوت است مبتنی است بر قضاوت نخبگان آموزش عالی، یعنی افرادی که با آموزشهای ممتاز و پژوهشهای عالی و بسیار خوب آشنایی دارند.
مهراد ادامه داد: آمریکا در بین ۱۰۰ دانشگاه که بر اساس شهرت و اعتبار رتبه بندی شده است، دارای ۴۳ دانشگاه برتر و در بین ۱۰ دانشگاه دارای ۸ دانشگاه برتر است. این تعداد نسبت به سال قبل که دارای ۴۶ دانشگاه برتر بود سه دانشگاه کمتر دارد.
این استاد علم اطلاعات افزود: ۱۰ دانشگاه برتر رتبه بندی تایمز در سال ۲۰۱۵ میلادی براساس شاخص شهرت و اعتبار عبارت است ار: هاروارد، کمبریج در انگلستان، آکسفورد در انگلستان، انستیتو فناوری ماساچوست، استنفورد، برکلی، پرینستون، ییل، انستیتو فناوری کالیفرنیا، و دانشگاه کلمبیا.
مهراد گفت: انگلستان در بین ۱۰۰ دانشگاه مشهور و خوش نام دارای ۱۲ دانشگاه است. این تعداد نسبت به سال قبل دو مورد بیشتر است.
به گفته وی، بعد از آمریکا و انگلستان، آلمان و فرانسه به ترتیب با ۶ و ۵ دانشگاه معتبر نسبت به سایر کشورها از وضعیت بهتری برخوردار هستند.
این کارشناس رتبه بندی دانشگاهها خاطر نشان کرد: در آسیا بهترین عملکرد را دانشگاه توکیو با رتبه ۱۲، دانشگاه شینهوا در چین با رتبه ۲۶، و دانشگاه پکن با رتبه ۳۲ دارد.
وی یادآور شد: داشگاه دولتی لومونسف در مسکو و دانشگاه سنت پطرزبورگ در روسیه به ترتیب رتبه های ۲۵ و ۸۱ را در بین ۱۰۰ دانشگاه برتر به خود اختصاص داده اند. در بین کشورهای نوظهور علمی دانشگاه سائوپولو در برزیل دارای رتبه ۶۰، دانشگاه ملی تایوان دارای رتبه ۶۴، و دانشگاه ملی اتونوموس در مکزیک دارای رتبه ۷۳ است.
اشتراک گذاری:
  • مطالب مرتبط

    

    ارسال مطلب به ایمیل دوستاتون:


    1,852 بازدید

    0 نظر

    درج: 25 اسفند 1393

    توسط: farahani
    وضعیت: آفلاین
    گروه کاربری: پشتیبانی

    ارسال دیدگاه (0 مورد)

    در حال حاضر نظری در این مطلب ارسال نشده است.
    کتاب های لقمه
    سمپادیوم
    کنکوریوم
    مهارت معلمی دین و زندگی واقعا جامع کنکور فرهنگیان

    دسته بندی مطالب

    کتاب های تیزهوشان
    کتاب های تست پایه

    آخرین نظرات ارسالی

    خیلی عالیه خیلی عالیه
    سلام کنکوریوم تجربی کنکور ۱۴۰۳ کی موجود میشه؟ سلام کنکوریوم
    نروژی اولی از راسته یا چپ؟ نروژی اولی از راسته یا چپ؟
    سلام وقت بخیر،بیخشید این کتاب تا اوایل بهمن موجود میشه خواهشا

    آمار سایت

    با ما در ارتباط باشید ، منتظر نظرات شما هستیم.
    
    عضویت در خبرنامه ایمیلی :
    برای عضویت در خبرنامه پیامکی، عدد 1 را به 02196884 پیامک کنید.
    رضایت مندی مشتری
    جشنواره وب و موبایل ایران
    جشنواره وب و موبایل ایران
    جشنواره کتاب مجازی
    برند محبوب مصرف کنندگان
    Copyright © 2010 - 2023 Mehromah.ir