اعتراض دانش آموزان به سئوالات امتحانات نهایی

+2

رئیس مرکز سنجش آموزش و پرورش در شرایطی که بسیاری از دانش آموزان از جمله دانش آموزان شهرهای تهران و مشهد نسبت به طراحی سوالات امتحان نهایی خارج از محتوای کتاب اعتراض دارند، معتقد است که تمامی سئوالات طراحی شده امتحانات نهایی از داخل کتاب بوده است و حتی میانگین درصد قبولی دانش آموزان نسبت به سال گذشته افزایش یافته است.

به گزارش خبرنگار مهر، تعدادی از دانش آموزان پایه سوم متوسطه در رشته های ریاضی و علوم تجربی در شهرهای تهران و مشهد در تماس با این خبرگزاری نسبت به سخت بودن سئوالات امتحان نهایی و اینکه سوالات خارج از کتاب های درسی طراحی شده است، معترض بودند.

یکی از این دانش آموزان که در رشته ریاضی پایه سوم متوسطه است، در گفتگو با خبرنگار مهر می گوید: امتحانات نهایی درس های دین و زندگی، جبر و احتمال و فیزیک خارج از محتوای کتاب های درسی بوده است و اکثریت دانش آموزان این موضوع را تایید می کنند.

او توضیح می دهد: دانش آموزان شهر مشهد پس از امتحان دین و زندگی و جبر و احتمال به آموزش و پرورش شهر مشهد مراجعه کرده اما در نهایت آنها گفتند که سئوالات از تهران طراحی شده و ما هیچ دخالتی در تدوین این سوالات نداشتیم، ما موضوع را به نماینده مشهد در مجلس نیز گفته ایم و ایشان نیز قول پیگیری داده اند.

یکی دیگر از دانش آموزان پایه سوم متوسطه در رشته تجربی نسبت به سخت بودن سوالات درس زیست شناسی معترض بوده و می گوید: سئوالات طراحی شده در مقایسه با سئوالات سال گذشته بسیار مشکل و حتی تعدادی از سئوالات خارج از کتاب درسی بوده است.

او توضیحات خود را اینگونه تکمیل می کند: بسیاری از دانش آموزان به این نتیجه رسیده اند که با توجه به تاثیرگذاری نتایج امتحانات نهایی در کنکور، مسئولان آموزش و پرورش سئوالات امتحانات را سخت و حتی در برخی موارد خارج از کتاب طراحی می کنند که این روند در پذیرش کنکور آنها تاثیرگذار باشد.

به گزارش خبرنگار مهر، نتایج امتحانات نهایی امسال 30 درصد در قبولی کنکور تاثیرگذار است.

آموزش و پرورش: تمامی سئوالات برگرفته از کتابهای درسی است

اما در این میان عبدالرسول عمادی در گفتگو با خبرنگار مهر ضمن تکذیب سخت بودن امتحانات می گوید: تمامی سئوالات برگرفته از محتوای کتاب های درسی بوده است و نمی توان ادعای دانش آموزان را مبنی بر سخت بودن امتحانات نهایی تایید کرد.

او توضیح می دهد:هیچ کدام از مصححان برگه های امتحانی و معلمان این موضوع را تایید نمی کنند و حتی براساس نتایجی که از حوزه های تصحیح اعلام شده است، میانگین نمرات و درصد قبولی دانش آموزان در درس های جبر و ریاضی و دین و زندگی نسبت به سال گذشته افزایش یافته است.

نتایج امتحانات تا پایان خرداد اعلام می شود

عمادی همچنین درباره اعلام زمان نتایج امتحانات نیز می گوید: امتحانات دانش آموزان تا 21 خرداد ماه به اتمام می رسد و نتایج آن یک هفته پس از امتحانات و نهایتاً تا پایان خرداد ماه اعلام می شود.

اشتراک گذاری:
  • مطالب مرتبط

    

    ارسال مطلب به ایمیل دوستاتون:


    6,383 بازدید

    0 نظر

    درج: 18 خرداد 1393

    توسط: Soltani
    وضعیت: آفلاین
    گروه کاربری: پشتیبانی سایت

    ارسال دیدگاه (0 مورد)

    در حال حاضر نظری در این مطلب ارسال نشده است.
    کتاب های لقمه
    سمپادیوم
    کنکوریوم
    مهارت معلمی دین و زندگی واقعا جامع کنکور فرهنگیان

    دسته بندی مطالب

    کتاب های تیزهوشان
    کتاب های تست پایه

    آخرین نظرات ارسالی

    خیلی عالیه خیلی عالیه
    سلام کنکوریوم تجربی کنکور ۱۴۰۳ کی موجود میشه؟ سلام کنکوریوم
    نروژی اولی از راسته یا چپ؟ نروژی اولی از راسته یا چپ؟
    سلام وقت بخیر،بیخشید این کتاب تا اوایل بهمن موجود میشه خواهشا

    آمار سایت

    با ما در ارتباط باشید ، منتظر نظرات شما هستیم.
    
    عضویت در خبرنامه ایمیلی :
    برای عضویت در خبرنامه پیامکی، عدد 1 را به 02196884 پیامک کنید.
    رضایت مندی مشتری
    جشنواره وب و موبایل ایران
    جشنواره وب و موبایل ایران
    جشنواره کتاب مجازی
    برند محبوب مصرف کنندگان
    Copyright © 2010 - 2023 Mehromah.ir