ایمنی مسیرهای منتهی به مدارس پایتخت

0
ایمنی مسیرهای منتهی به مدارس پایتخت

امسال فراهم‌سازی شرایط ایمن برای دانش‌آموزان و معلمان در داخل مدارس به دلیل شیوع ویروس کرونا از اولویت برخوردار است اما تامین ایمنی مسیرهای منتهی به مدارس تهران هم به مانند سال‌های قبل در کانون توجه قرار دارد.

اگرچه برای حضور فیزیکی دانش‌آموزان در مدارس طی سال تحصیلی جاری اصراری وجود ندارد اما همچنان برخی‌ها آموزش حضوری را ترجیح می‌دهند و به نظر می‌رسد اقدامات ایمنی در مسیرهای منتهی به مدارس پایتخت باید همچون سال‌های گذشته در دستور کار قرار گیرد و تحت تاثیر کرونا رنگ نبازد.

اقدامات مورد نیاز بر اساس استانداردها

یکی از مهمترین مواردی که باید در این خصوص توجه ویژه‌ای نسبت به آن شود، تامین مسیر پیاده‌روی ایمن برای دانش‌آموزان در اطراف مدارس بوده و طبق استانداردها پیش‌بینی یک مسیر مخصوص برای عبور عابرپیاده به عرض حداقل یک‌ونیم متر در دو طرف مسیر یا ۲.۴ متر در یک طرف مسیر ضروری است.
به عقیده کارشناسان در صورتی که امکان ساخت پیاده‌رو غیرهمسطح یا سواره‌رو در اطراف مدرسه وجود داشته باشد، ایمن‌ترین شرایط پیاده‌روی برای دانش‌آموزان قابل حصول خواهد بود.
حتی در شرایطی که امکان ساخت پیاده‌رو نباشد نیز پیش‌بینی یک مسیر جداکننده نسبت به مسیر پیاده‌روی دانش‌آموزان بسیار ضروری است؛ این مسیر که می‌تواند شانه راه را نیز تشکیل دهد، باید دارای حداقل یک‌ونیم متر عرض باشد.
در طول مسیرهای پیاده‌روی دانش‌آموزان به ویژه در حوزه مدرسه کـه امکان توقف وسایل نقلیه بیشتر است، همواره باید به خاطر داشت کـه نباید وسایل نقلیه بـه حریم تجمع و پیـاده‌روی دانش‌آموزان تجـاوز کند.
وجود مسیرهای خط‌کشی شده در عرض خیابان در جلو مدارس هم باید در راستای کانالیزه‌سازی مسیر حرکت دانش‌آموزان از عرض خیابان ضروری تلقی می‌گردد.
بدون‌شک راه‌های ایمن‌سازی مسیر منتهی به مدارس در کاهش سوانح رانندگی منجر به فوت و جرح دانش‌آموزان موثر خواهد بود و با توجه به موقعیت‌های جغرافیایی مدارس، متغیر است.

ایمن‌سازی مسیرها، سوانح رانندگی دانش‌آموزان را به حداقل می‌رساند
معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری منطقه ۱۷ تهران می‌گوید: در سایه ایمن‌سازی مسیرهای منتهی به مدارس این منطقه طی سال‌های اخیر، هیچ حادثه و سانحه‌ای برای دانش‌آموزان اتفاق نیافتاده است.
به گفته «مهدی نوروزی» هر ساله شهرداری‌ها در مناطق مختلف تهران قبل از شروع سال تحصیلی جدید نسبت به ایمن‌سازی مسیرهای منتهی به مدارس اقدام می‌کنند.
«این اقدامات متفاوت است اما برخی از آنها شامل نصب علائم عمودی، ایجاد علائم افقی مثل خط کشی، علائم نوشتاری، علائم احتیاط، نرده‌گذاری مقابل مدارس، نصب چراغ‌های راهنمایی در تقاطع‌های منتهی به مدارس و قرار دادن استوانه‌های ایمنی است».
معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری منطقه ۱۷ با بیان اینکه یکی از موضوعات مهم عبور دانش‌آموزان از عرض گذرهای محدوده مدارس است، عنوان کرد: امسال با انجام یک کار جهادی نسبت به خط‌کشی مجدد خطوط عابر پیاده به شعاع ۲۵۰ متری مدارس اقدام کردیم که نیمی از آن انجام شد و نیم دیگر تا پایان این هفته به اتمام می‌رسد تا یک قدم بزرگ دیگر در راه ایمنی تردد دانش‌آموزان برداشته شود.
وی تاکید کرد: این اقدامات هرساله برای ایمن‌سازی محیط پیرامونی مدارس انجام می‌شود و امسال نیز ۵۰ مدرسه ایمن‌سازی شده است و عملیات ایمن‌سازی تا پایان هفته گذشته نیز ادامه داشت.

 

 
 

 

حفظ جان دانش‌آموزان خط قرمز پلیس

سرهنگ «علی همه‌خانی» معاون آموزش و فرهنگ ترافیک پلیس راهور تهران بزرگ در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت که حفظ جان دانش‌آموزان خط قرمز پلیس بوده و تمام تلاش آنان بر این است که برای هیچ دانش‌آموزی حادثه یا اتفاقی پیش نیاید.

وی گفت: در این خصوص امسال اقداماتی را در تعامل با تاکسیرانی شهر تهران انجام دادیم و همه راننده‌های سرویس‌های مدارس و تاکسی‌های شهر تهران را آموزش داده‌ایم.

سرهنگ همه‌خانی ادامه داد: آموزش رانندگان سرویس‌های مدارس و رانندگان تاکسی از طریق اپلیکیشن تاکسیرانی انجام شد و از همین طریق نیز از راننده‌های سرویس مدارس آزمون گرفته شد.

وی یادآور شد: با حضور کارشناسان و اساتید مجرب و تاکسیرانی، پلیس راهور همچنین به پیمانکاران سرویس‌های مدارس که هر کدام حدود ۱۰۰ راننده را تحت پوشش دارند با رعایت پروتکل‌های بهداشتی پیشگیری از ابتلا به ویروس منحوس کرونا، آموزش‌های لازم را در قالب برگزاری کارگاه‌های متعدد ارایه کرد.

وی با اشاره به نکات ضروری آموزشی در این کارگاه‌ها، بیان کرد: در این آموزش‌ها تاکید شده است که رانندگان سرویس‌های مدارس، دانش‌آموزان را در محل‌های مجاز که دانش‌آموز بتواند به راحتی عرض خیابان را طی کند، پیاده کنند.

معاون آموزش و فرهنگ ترافیک پلیس راهور تهران بزرگ تاکید کرد: موضوع دیگری که دغدغه شهرداری تهران و پلیس راهور تهران بزرگ بود این است که مقابل مدارس خط‌کشی عابر پیاده ایجاد شود و همچنین تابلوهای هشدار به منظور نشان دادن محل تردد دانش‌آموزان نصب گردد.

وی خاطر نشان کرد: تعامل شهرداری و پلیس راهور موجب نصب تابلوهای هشدار در مقابل مدارس شد تا رانندگان عبوری تشخیص دهند از مقابل مدارس عبور می‌کنند و احتمال حضور دانش‌آموزان در آن اطراف وجود دارد.

وی تاکید کرد: در راستای اجرای تدابیر رئیس پلیس راهور تهران بزرگ، پلیس راهور از ابتدای سال تحصیلی حضور جدی در خیابان‌ها داشته و خوشبختانه تاکنون هیچ تصادفی در سرویس‌های مدارس که منجر به آسیب دیدن دانش‌آموزان شود، رخ نداده است.

به گزارش ایرنا آمارها بیانگر آن اسـت کـه پیاده‌روی دانـش‌آموزان بـه مدرسه جزو فراگیرترین روش‌های حمل‌ونقل بوده و همین امـر موجب شده تا خطرهای متعددی سلامت آنان را در مسیر تردد به مدرسه تهدید کند بر همین اساس متولیان بدون توجه به اینکه تعداد دانش‌آموزانی که به صورت حضوری در مدارس پایتخت حاضر می‌شوند، چه تعداد است؟ به ایمن‌سازی مسیرهای منتهی به مدارس اقدام می‌کنند.

اشتراک گذاری:
  • مطالب مرتبط

    

    ارسال مطلب به ایمیل دوستاتون:


    846 بازدید

    0 نظر

    درج: 24 شهریور 1399

    توسط: e.timsari
    وضعیت: آفلاین
    گروه کاربری: پشتیبانی سایت

    ارسال دیدگاه (0 مورد)

    در حال حاضر نظری در این مطلب ارسال نشده است.
    کتاب های لقمه
    سمپادیوم
    کنکوریوم
    مهارت معلمی دین و زندگی واقعا جامع کنکور فرهنگیان

    دسته بندی مطالب

    کتاب های تیزهوشان
    کتاب های تست پایه

    آخرین نظرات ارسالی

    خیلی عالیه خیلی عالیه
    سلام کنکوریوم تجربی کنکور ۱۴۰۳ کی موجود میشه؟ سلام کنکوریوم
    نروژی اولی از راسته یا چپ؟ نروژی اولی از راسته یا چپ؟
    سلام وقت بخیر،بیخشید این کتاب تا اوایل بهمن موجود میشه خواهشا

    آمار سایت

    با ما در ارتباط باشید ، منتظر نظرات شما هستیم.
    
    عضویت در خبرنامه ایمیلی :
    برای عضویت در خبرنامه پیامکی، عدد 1 را به 02196884 پیامک کنید.
    رضایت مندی مشتری
    جشنواره وب و موبایل ایران
    جشنواره وب و موبایل ایران
    جشنواره کتاب مجازی
    برند محبوب مصرف کنندگان
    Copyright © 2010 - 2023 Mehromah.ir