سال تحصیلی ۱۵ شهریور آغاز می‌شود

0
سال تحصیلی ۱۵ شهریور آغاز می‌شود

رییس جمهوری از آغاز سال تحصیلی مدارس و دانشگاه‌ها در روز ۱۵ شهریورماه خبر داد و گفت: ممکن است نیاز باشد مدارس از اول یا هفتم شهریور باز باشند و دست آموزش و پرورش در این زمینه باز است اما ما مبنا را روز پانزدهم شهریورماه می‌گذاریم.

حجت‌الاسلام والمسملین «حسن روحانی» صبح شنبه در جلسه ستاد ملی مقابله با کرونا گفت: بیش از چهار ماه است که مردم با ویروس خطرناک کرونا درگیر هستند. ۱۲۳ روز از شروع شیوع ویروس کرونا گذشته است که براساس اعلام وزارت بهداشت، آخرین روز بهمن بود و در این ۱۲۳ روز مردم ایران، کادر بهداشت و درمان و همه مسئولان و مردم مقابله خوب و جامعی در برابر این ویروس داشتند.  

رییس جمهوری با بیان اینکه اکنون زمان پایان مقابله و مواجهه با کرونا نیست، اظهار داشت: نه دنیا و نه نظام بهداشت و  درمان زمان خاصی را برای پایان بیماری اعلام نکردند. واکسن و درمان قطعی نیست، رفتار این ویروس کمی در حال تغییر است و تغییر کامل و ثابتی هم ندارد. آنگونه هم که اعلام کرده‌اند، خود به خود هم از بین نخواهد رفت لذا ما خودمان را برای یک مقابله بلندمدت آماده کنیم.

روحانی با بیان اینکه متاسفانه کمک بزرگ به این ویروس ممکن است خودمان باشیم، تصریح کرد: ویروس کرونا خود به خود منتقل نمی‌شود بلکه توسط خودمان منتقل می‌شود یعنی یک نفر بیمار می‌شود، مراعات نمی‌کند، خود را قرنطینه نمی‌کند، با افراد مراوده می‌کند و همه را بیمار می‌کند. پس خودمان در توسعه و انتقال این بیماری نقش داریم بنابراین باید به این ویروس کمک نکنیم بلکه به مردم کمک کنیم به ویژه افراد مسن و کسانی که بیماری زمینه‌ای دارند.  

وی با بیان اینکه آنچه وزارت بهداشت به آن تاکید دارد مساله فاصله‌گذاری اجتماعی است که باید رعایت شود، خاطرنشان کرد: در تجمعات حضور نیابیم، بهداشت فردی را رعایت کرده و از ماسک استفاده کنیم. ماسک می‌تواند در عدم تسری این بیماری موثر باشد و این زنجیره قطع شود.

 

 
 

 

سال تحصیلی ۱۵ شهریور آغاز می‌شود

روحانی درباره مصوبات جلسه ستاد ملی مقابله با کرونا درباره آموزش نیز بیان کرد: تصمیم گرفته شد دانشگاه ۱۵ شهریور فعالیت خود را آغاز کند. این آغاز فقط حضوری نیست بلکه بخشی در فضای حقیقی و بخشی به شکل مجازی است البته با کلاس خلوت و خوابگاه خلوت.

رییس‌جمهوری با بیان اینکه کلاس و خوابگاه شلوغ می‌تواند مشکل ایجاد کند، یادآور شد: کسانی که در شهر دیگری قبول شدند، می‌توانند در دانشگاه شهر خود تحصیل کنند تا از این طریق، امکان شکل‌گیری خوابگاه‌ و کلاس خلوت فراهم شود.

ممکن است تعطیلی پنجشنبه‌های مدارس حذف شود

روحانی با اعلام آغاز به کار و افتتاح کلاس‌های آموزش و پرورش در ۱۵ شهریور عنوان کرد: ممکن است نیاز باشد مدارس از اول یا هفتم شهریور باز باشند و دست آموزش و پرورش در این زمینه باز است اما ما مبنا را روز پانزدهم شهریورماه می‌گذاریم. به وزارت آموزش و پرورش این اجازه داده شد که از ابتدای شهریور، به تناسب استان‌ها آموزش خود را آغاز کند. با توجه به اینکه ممکن است تصمیماتی در مورد تعطیلی یک روز در میان کلاس‌ها یا خلوت‌تر شدن کلاس‌ها گرفته شود، تعطیلی روزهای پنج‌شنبه هم حذف می‌شود.

وی ادامه داد: آخرین نکته‌ای که تصویب شد در مورد کمیته تبلیغات بود تا آنهایی که مساله پایان کرونا را مطرح کرده و می‌کنند که کرونا تمام شد یا مردم را مضطرب می‌کنند. مقرر شد صدا و سیما و رسانه‌ها بیشتر در این رابطه به فعالیت پرداخته و مردم را آگاه می‌کنند.

اشتراک گذاری:
  • مطالب مرتبط

    

    ارسال مطلب به ایمیل دوستاتون:


    973 بازدید

    0 نظر

    درج: 31 خرداد 1399

    توسط: mahini
    وضعیت: آفلاین
    گروه کاربری: پشتیبانی سایت

    ارسال دیدگاه (0 مورد)

    در حال حاضر نظری در این مطلب ارسال نشده است.
    کتاب های لقمه
    سمپادیوم
    کنکوریوم
    مهارت معلمی دین و زندگی واقعا جامع کنکور فرهنگیان

    دسته بندی مطالب

    کتاب های تیزهوشان
    کتاب های تست پایه

    آخرین نظرات ارسالی

    خیلی عالیه خیلی عالیه
    سلام کنکوریوم تجربی کنکور ۱۴۰۳ کی موجود میشه؟ سلام کنکوریوم
    نروژی اولی از راسته یا چپ؟ نروژی اولی از راسته یا چپ؟
    سلام وقت بخیر،بیخشید این کتاب تا اوایل بهمن موجود میشه خواهشا

    آمار سایت

    با ما در ارتباط باشید ، منتظر نظرات شما هستیم.
    
    عضویت در خبرنامه ایمیلی :
    برای عضویت در خبرنامه پیامکی، عدد 1 را به 02196884 پیامک کنید.
    رضایت مندی مشتری
    جشنواره وب و موبایل ایران
    جشنواره وب و موبایل ایران
    جشنواره کتاب مجازی
    برند محبوب مصرف کنندگان
    Copyright © 2010 - 2023 Mehromah.ir