تصمیم‌گیری‌های مختلف برای دانش آموزان در روز‌های کرونایی

0
تصمیم‌گیری‌های مختلف برای دانش آموزان در روز‌های کرونایی

برنامه‌های بی سر و سامان درباره وضعیت آموزشی دانش آموزان موجب سرگردانی آن‌ها میان این بازار شلوغ تصمیم گیری شده است. بیشتر از سه ماه از تعطیلی اجباری مدارس می‌گذرد و آنطور که آموزش و پرورشی‌ها می‌گویند تعطیلی مدارس با وجود آموزش‌های مجازی و تلویزیونی، تعطیلی جریان آموزشی را به دنبال نداشته است؛ البته از مشکلات شبکه نوپای شاد و دسترسی به اینترنت و مسائل مربوط به آن که بگذریم، نظام تعلیم و تربیت روی هم رفته کارنامه قابل قبولی دارد.
تبعات جبران ناپذیر تصمیم‌های عجولانه و بلاتکلیفی دانش آموزان
اما این پایان ماجرا نیست در این میان دانش آموزان بلاتکلیف میان تصمیم‌های یک بام و دوهوای مسئولان مربوطه سرگردان شده اند و درست است که جریان آموزش تعطیل نیست، اما شرایط چندان مساعدی برای دانش آموزان هم وجود ندارد.
دانش آموزانی که تا چند وقت پیش درگیر تصمیم‌های گوناگون آموزش و پرورش برای تحصیل بودند حالا باید تبعات تصمیم‌های وزارتخانه‌های مختلف را بپذیرند و حتی برای اتمام سال تحصیلی و آزمون‌ها هم بلاتکلیف بمانند.
بلاتکلیفی دانش آموزان در این روز‌های کرونایی کم نبوده است آن هم در شرایطی که انتظار می‌رفت مدت زیادی تا پایان سال تحصیلی نمانده باشد و دانش آموزان آنچنان در گیر و دار کرونا نمانند، اما گویی اوضاع تغییر ۱۸۰ درجه‌ای داشت و حالا این قشر جزو نگران‌ترین و سرگردان‌ترین گروه‌ها در جامعه هستند.

 

 
 

 

اعلام تعطیلات قطره چکانی مدارس
از همان روز‌های نخست ورود مهمان ناخوانده منحوس به کشور مدارس تعطیل شد، اما این فرآیند ابتدا در استان قم صورت گرفت و این در حالی بود که خانواده‌ها در سراسر کشور با وجود تراکم جمعیت در مدارس نگران فرزندانشان بودند.
با گذر از این شرایط بود که سرانجام پس از نگرانی‌های بسیار، تعطیلی مدارس در سایر نقاط کشور به طور قطره چکانی اعلام شد تا اینکه نیمه اسفند ماه ۹۸، سعید نمکی وزیر بهداشت در نهایت تعطیلی مدارس تا پایان سال را اعلام و آن را تا بهار ۹۹ تمدید کرد.

پایه دوازدهمی‌ها اندر خم کشمکش وزارتخانه‌ها
در میان سرگردانی دانش آموزان، آن گروه که در پایه دوازدهم مشغول به تحصیل هستند به دلیل حساسیت کار، شرایط متفاوت و پر استرس تری را تجربه کردند چراکه علاوه بر تحمل فشار روانی و درسی امتحانات نهایی و کنکور، باید نگران زمان برگزاری و چگونگی انجام این پروسه نیز باشند.
موضوعی که آنقدر در کشاکش تصمیم‌های مختلف، رفت و برگشت داشت که در نهایت حدود ۲۰ روز پیش مشخص شد پایان تیرماه زمان برگزار کنکور است. باز هم این موضوع پایان ماجرا نبود و حذفیات منابع کنکور ۹۹، از طرح تا عمل، بازه زمانی قابل توجهی رابه خود اختصاص داد.

 

 
 

 

اما و اگر‌های برگزاری آزمون‌های پایان سال دانش آموزان
با پایان یافتن نسبی دروس، موضوع برگزاری امتحانات پایان سال مطرح شد، همان موضوعی که درباره نحوه برگزاری آن با توحه به شرایط موجود سوالات بسیاری مطرح بود، اما امکان ارائه پاسخی روشن برای آن وجود نداشت.
این امر اجتناب ناپذیر بود، اما مشکل از آنجایی شروع شد که برخی پایه‌ها ملزم به برگزاری آزمون حضوری و برخی دیگر به دنبال برگزاری این فرآیند نفس گیر به صورت غیرحضوری بودند.
این موضوع فارغ از جوانب مثبت یا منفی قضیه با اعتراض جمعی از دانش آموزان و گلایه آن‌ها در صفحات مجازی مسئولان آموزش و پرورش و به طور خاص وزیر آموزش و پرورش همراه شد.

آنطور که به کرات آموزش و پرورشی‌ها گفته اند به دلیل حساسیت بالای کار برای پایه نهم و دوازدهم، برگزاری آزمون به صورت حضوری ضروری است و با توجه به این شرایط هم پروتکل‌های بهداشتی از سوی وزارت بهداشت تدوین و به وسیله آموزش و پرورش به استان‌ها ابلاغ شد.
با احتساب این شرایط به نظر می‌رسد ستاد ملی مقابله با کرونا با این تصمیم موافق بوده که آن را تصویب کرده، اما گویی این اقدام هم مقطعی است و وزارت بهداشت که تا همین چند روز پیش پروتکل بهداشتی برای برگزاری آزمون حضوری تنظیم و تدوین کرده است، حالا برای رایزنی با وزیر آموزش و پرورش اقدام می‌کند تا روند برگزاری امتحانات تغییر کند.
حال این سوال مطرح است که اگر این تصمیم مشکل دارد چرا آن را تصویب و اعلام عمومی کرده اند و اگر بدون مشکل است چرا امید واهی به دانش آموزان داده می‌شود تا آن‌ها در کنار درس درگیر حواشی پر رنگ‌تر از متن ماجرا باشند؟

اشتراک گذاری:
  • مطالب مرتبط

    

    ارسال مطلب به ایمیل دوستاتون:


    927 بازدید

    0 نظر

    درج: 8 خرداد 1399

    توسط: mahini
    وضعیت: آفلاین
    گروه کاربری: پشتیبانی سایت

    ارسال دیدگاه (0 مورد)

    در حال حاضر نظری در این مطلب ارسال نشده است.
    کتاب های لقمه
    سمپادیوم
    کنکوریوم
    مهارت معلمی دین و زندگی واقعا جامع کنکور فرهنگیان

    دسته بندی مطالب

    کتاب های تیزهوشان
    کتاب های تست پایه

    آخرین نظرات ارسالی

    خیلی عالیه خیلی عالیه
    سلام کنکوریوم تجربی کنکور ۱۴۰۳ کی موجود میشه؟ سلام کنکوریوم
    نروژی اولی از راسته یا چپ؟ نروژی اولی از راسته یا چپ؟
    سلام وقت بخیر،بیخشید این کتاب تا اوایل بهمن موجود میشه خواهشا

    آمار سایت

    با ما در ارتباط باشید ، منتظر نظرات شما هستیم.
    
    عضویت در خبرنامه ایمیلی :
    برای عضویت در خبرنامه پیامکی، عدد 1 را به 02196884 پیامک کنید.
    رضایت مندی مشتری
    جشنواره وب و موبایل ایران
    جشنواره وب و موبایل ایران
    جشنواره کتاب مجازی
    برند محبوب مصرف کنندگان
    Copyright © 2010 - 2023 Mehromah.ir