رییس آموزش مجلس گفت فرصت کافی به کنکوری‌ها خواهیم داد

0
رییس آموزش مجلس گفت فرصت کافی به کنکوری‌ها خواهیم داد

رییس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی گفت: بلافاصله بعد از تعطیلات عید نوروز و بازگشایی مجدد سیستم اجرایی کشور، موضوع تعیین زمان امتحانات سیستم آموزش عالی و آموزش و پرورش در اولویت کاری کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی قرار خواهد گرفت و این اطمینان را می دهیم که فرصت کافی و فاصله زمانی مناسب بین زمان برگزاری امتحانات نهایی و کنکور سال ۹۹ را فراهم خواهیم کرد.
دکتر "محمدمهدی زاهدی" در گفت و گویی با اشاره به تاثیر کرونا بر روند آموزش گفت: این روزها شاهد ایثارگری و مجاهدت کادر پزشکی در بیمارستان های سراسر کشور هستیم که باید از تک تک کادر درمانی اعم از پزشکان، پرستاران و مدیران دانشگاه های علوم پزشکی تشکر کنیم.

زاهدی در بخش دیگری از صحبت های خود به تاثیر کرونا بر سیستم آموزشی کشور در بخش های آموزش عالی و آموزش و پرورش اشاره کرد و گفت: بحث برنامه ریزی و ارائه آموزش های مجازی در حوزه آموزش عالی راحتر از سیستم آموزش و پرورش است زیرا در حوزه آموزش عالی بسترهای آموزش مجازی از گذشته تا حدودی فراهم شده بود.

 

 
 

 

وی با اشاره به اینکه در حوزه آموزش و پرورش کار آموزش مجازی به خوبی نتوانست آنگونه که انتظار می رفت، پیش رود تصریح کرد: در برنامه ششم توسعه امر آموزش مجازی برای دانشگاه ها مطرح و این موضوع به صورت دانشگاه مرجع در دانشگاه پیام نور کشور اجرایی شده بود اما متاسفانه زیرساخت های آموزش مجازی در آموزش و پرورش مناسب نیست.

رییس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی با اشاره به ارائه آموزش های مجازی در ایام تعطیلات ناشی از شیوع ویروس کرونا در کشور اظهار کرد: در آموزش و پرورش امکانات زیاد است اما بستر برای ارائه آموزش های مجازی هنوز فراهم نشده زیرا سیستم آموزش و پرورش پیش بینی چنین تعطیلاتی را نداشت و به همین جهت است که ارائه آموزش های صورت گرفته از طریق صدا و سیما و همچنین شبکه های مجازی تا نقطه مطلوب فاصله دارد.

 با توجه به اینکه زمان دقیق پیک کرونا هنوز مشخص نشده و معلوم نیست که از چه زمانی روند نزولی مبتلایان و مرگ و میر ناشی از کرونا ویروس در کشور آغاز می شود، تصمیم گرفتن درباره فعالیت مجدد دانشگاه ها و مدارس زود خواهد بود اما آنچه که مشهود می باشد، این است که نیاز داریم بازه زمانی امتحانات مراکز آموزش عالی و مدارس را به عقب بیندازیم.

زاهدی با بیان اینکه تعویق زمان امتحانات نهایی سبب تاخیر در برگزاری کنکور سراسری نیز خواهد شد افزود: بلافاصله بعد از تعطیلات عید نوروز و بازگشایی مجدد سیستم اجرایی کشور، موضوع تعیین زمان امتحانات سیستم آموزش عالی و آموزش و پرورش در اولویت کاری کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی قرار خواهد گرفت و این اطمینان را می دهیم که فرصت کافی و فاصله زمانی مناسب بین زمان برگزاری امتحانات نهایی و کنکور سال ۹۹ را برای دانش آموزان فراهم خواهیم کرد.

وی با اشاره به اینکه می توان برای سیستم امتحانات آموزش و پرورش یک تاریخ معین برای کل کشور تعیین کرد اما برای دانشگاه ها تعیین این تاریخ سخت خواهد بود افزود: برای دانشگاه نمی توان همچون سیستم آموزش و پرورش نسخه واحد تعیین زمان مشخص امتحانات را پیچید.

اشتراک گذاری:
  • مطالب مرتبط

    

    ارسال مطلب به ایمیل دوستاتون:


    893 بازدید

    0 نظر

    درج: 5 فروردین 1399

    توسط: mahini
    وضعیت: آفلاین
    گروه کاربری: پشتیبانی سایت

    ارسال دیدگاه (0 مورد)

    در حال حاضر نظری در این مطلب ارسال نشده است.
    کتاب های لقمه
    سمپادیوم
    کنکوریوم
    مهارت معلمی دین و زندگی واقعا جامع کنکور فرهنگیان

    دسته بندی مطالب

    کتاب های تیزهوشان
    کتاب های تست پایه

    آخرین نظرات ارسالی

    خیلی عالیه خیلی عالیه
    سلام کنکوریوم تجربی کنکور ۱۴۰۳ کی موجود میشه؟ سلام کنکوریوم
    نروژی اولی از راسته یا چپ؟ نروژی اولی از راسته یا چپ؟
    سلام وقت بخیر،بیخشید این کتاب تا اوایل بهمن موجود میشه خواهشا

    آمار سایت

    با ما در ارتباط باشید ، منتظر نظرات شما هستیم.
    
    عضویت در خبرنامه ایمیلی :
    برای عضویت در خبرنامه پیامکی، عدد 1 را به 02196884 پیامک کنید.
    رضایت مندی مشتری
    جشنواره وب و موبایل ایران
    جشنواره وب و موبایل ایران
    جشنواره کتاب مجازی
    برند محبوب مصرف کنندگان
    Copyright © 2010 - 2023 Mehromah.ir