اولین مدرسه کسب و کار نوپای دانش‌بنیان خاورمیانه

0
اولین مدرسه کسب و کار نوپای دانش‌بنیان خاورمیانه

دانشگاه علم و صنعت ایران و سازمان منطقه آزاد تجاری و اقتصادی کیش، در خصوص طراحی، استقرار و توسعه نهادها و شرکت‌های دانش‌بنیان در برج فناوری کیش، تفاهم‌نامه همکاری امضا کردند.

این تفاهم‌نامه با عنایت به برنامه چهارم توسعه دانشگاه علم و صنعت و در راستای تحقق شعار نقش‌آفرینی موثر دانشگاه علم و صنعت ایران در حوزه کارآفرینی دانش بنیان، بین دانشگاه و سازمان منطقه آزاد کیش و پس از شناسایی و ارزیابی مسیرهای هم افزایی دوجانبه با محور طراحی، استقرار و توسعه نهادها و شرکت‌های دانش‌بنیان در برج فناوری کیش، توسط دکتر ذاکری (رییس دانشگاه) و دکتر غلامحسین مظفری (مدیر عامل سازمان منطقه آزاد کیش) به امضا رسید.

«تاسیس اولین مدرسه کسب و کار نوپای دانش بنیان در سطح خاورمیانه»، «استقرار صندوق خطرپذیر علم و صنعت ایران»، «توسعه زیست بوم کارآفرینی دانش بنیان علم و صنعت ایران در کیش» و «طراحی، استقرار و ارتقای شبکه‌ای از شتاب دهنده‌های ملی و بین‌المللی با هدف خلق، توسعه، انتقال و تبادل فناوری‌های مورد نیاز کشور» را می توان از جمله اهداف کلیدی مورد تفاهم طرفین برشمرد.

دکتر ذاکری، رییس دانشگاه علم و صنعت در جلسه امضای این تفاهم‌نامه ضمن اشاره به توجه به ماموریت و رسالت تعریف شده در برنامه چهارم توسعه راهبردی دانشگاه، بر نگاه بلندمدت به خلق و توسعه فناوری‌های مورد نیاز کشور با هدف ایجاد ارزش‌های علمی، فناوری و نوآوری تاکید و تصریح کرد: دانشگاه علم و صنعت ایران در تلاش است با هم افزایی با دیگر سازمان‌های دولتی و خصوصی برای تحقق و شکوفایی اقتصاد دانش‌بنیان در جمهوری اسلامی ایران به نحو شایسته ای ایفای نقش کند.

وی با تاکید بر اهمیت موضوعاتی همچون ساختار، سرمایه فکری (منابع انسانی)، راهبرد و نظام حاکم بر دانشگاه‌های نسل سوم (دانشگاه کارآفرین)، چشم انداز حضور دانشگاه علم و صنعت ایران در جزیره کیش در افق ۱۴۰۸ را در قالب یک زیست بوم با عنوان «زیست بوم کارآفرینی دانش بنیان علم و صنعت ایران در کیش»، تشریح و بر توسعه فناوری‌های مورد نیاز در سرزمین اصلی از طریق منطقه آزاد کیش تاکید کرد.

ذاکری، خلق، توسعه و تبادل فناوری‌های 5G، انرژی‌های پاک، خودروهای بدون سرنشین (هوشمند)، شهر هوشمند و حمل و نقل هوشمند را از جمله فناوری‌های مورد نیاز کشور در افق ۱۰ ساله پیش رو دانست.

بر اساس اعلام دانشگاه علم و صنعت، علاوه بر این، برقراری یک کریدور نوآوری و فناوری بین افراد، گروه‌ها و سازمان‌های رسمی و غیر رسمی وابسته به دانشگاه با هدف استقرار کسب و کارهای نوپای دانش بنیان علم و صنعت و استقرار مدرسه کسب و کار نوپای دانش بنیان- به عنوان یک زیرساخت حمایتی از نهادهای کارآفرینی در برج نوآوری و فناوری کیش- از جمله موارد مورد تاکید طرفین برای تسهیل و توازن رابطه بین تحصیل و اشتغال دانش آموختگان دانشگاهی بود.

بنا بر گفته دکتر مظفری، مدیر عامل سازمان منطقه آزاد تجاری و اقتصادی کیش، در حال حاضر ۴۰ شرکت دانش بنیان در مرکز نوآوری کیش استقرار دارند.

اشتراک گذاری:
  • مطالب مرتبط

    

    ارسال مطلب به ایمیل دوستاتون:


    993 بازدید

    0 نظر

    درج: 20 مهر 1398

    توسط: mahini
    وضعیت: آفلاین
    گروه کاربری: پشتیبانی سایت

    ارسال دیدگاه (0 مورد)

    در حال حاضر نظری در این مطلب ارسال نشده است.
    کتاب های لقمه
    سمپادیوم
    کنکوریوم
    مهارت معلمی دین و زندگی واقعا جامع کنکور فرهنگیان

    دسته بندی مطالب

    کتاب های تیزهوشان
    کتاب های تست پایه

    آخرین نظرات ارسالی

    خیلی عالیه خیلی عالیه
    سلام کنکوریوم تجربی کنکور ۱۴۰۳ کی موجود میشه؟ سلام کنکوریوم
    نروژی اولی از راسته یا چپ؟ نروژی اولی از راسته یا چپ؟
    سلام وقت بخیر،بیخشید این کتاب تا اوایل بهمن موجود میشه خواهشا

    آمار سایت

    با ما در ارتباط باشید ، منتظر نظرات شما هستیم.
    
    عضویت در خبرنامه ایمیلی :
    برای عضویت در خبرنامه پیامکی، عدد 1 را به 02196884 پیامک کنید.
    رضایت مندی مشتری
    جشنواره وب و موبایل ایران
    جشنواره وب و موبایل ایران
    جشنواره کتاب مجازی
    برند محبوب مصرف کنندگان
    Copyright © 2010 - 2023 Mehromah.ir