پاسخ انجمن ناشران آموزشی به گزارش روزنامه جام جم

0
 
در تاریخ سه شنبه ۴ آبان ۱۳۹۵، مقاله ای در روزنامه جام جم به چاپ رسید که در آن، نویسنده انتقاداتی غیرمنصفانه  درباره ی ناشران آموزشی عنوان کرده است . گزارشگر محترم اين مقاله، بدون آگاهی از آنچه در فضای آموزشی و تربیتی کشور می‌گذرد ، توصیفات و گزاره هایی ناشایست را نثار صنعت نشر آموزشی این آب و خاک کرده است.
 
چکیده ای از جوابیه به این مقاله:
بر غیر منصفانه و یک سویه  بودنِ گزارش یادشده همین گواه بس که با هیچ یک از مسؤولان وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی که ناشران آموزشی با مجوز و زیر نظارت  ایشان فعالیت می کنند و حتی هیچ یک از  ناشران آموزشی نیز مصاحبه ای صورت نگرفته است!!!
 
این در حالی ست که صنعت نشر  جزو بخش خصوصی اقتصاد کشور است و وجود درآمد در آن در شرایطی که در ایران و جهان ناشران با پدیده ی ورشکستگی و کتابفروشی ها با بحران تعطیلی مواجه هستند ، براي هر فرد آگاه و دلسوزي می تواند  مايه ی مسرت و اميد باشد نه رشک و سرزنش. وجود اين درآمدها يعني گشتن چرخ اقتصاد چاپ خانه ها، ليتوگرافي ها، صحافي ها و هزاران نفر  تحصيل كرده اي كه با كتاب و قلم  روزگار می گذارند، اين يعني كارآفريني و رفتن بر مسير اقتصادي خودكفا و ملي. گردش مالی ده ها برابری  در صنف‌هاي ديگر  در جریان است. چرا در صنعت نشر ما ادامه ی حیات و تداوم زندگی منطقی اقتصادی باید مذموم و ناپسند تلقی شود؟
 
ناشران آموزشی با تولید کتاب‌های علمی، راه ورود فرزندان هوشمند و تلاشگر این آب و خاک را به دانشگاه ها و مراکز آموزش عالي هموار می سازند و در خدمت آینده سازان این مرزوبوم هستند.  در میان محصولات ناشران آموزشي، آثاری یگانه و سودمند وجود دارد که باعث شده است وزارت محترم آموزش و پرورش مجلدهای بسیاری را تحت عنوان "کتابنامه ی رشد” برای معرفی محصولات ارزشمند آنان تألیف و به مدارس سراسر کشور ارسال نمايد. همان کتاب هایی که نویسنده مقاله ، تاییدشان را از طرف وزارت آموزش و پرورش متناقض می بیند و گمان می کند که خطایی بزرگ  سرزده كه ايشان موفق به كشف آن شده اند!  واقعيت اين است كه اين كتاب ها براساس آيين نامه ۸۲۸ شوراي عالي آموزش و پرورش كه در تاريخ  ۰۲/۰۶/۸۹  تصويب و  به امضاي بالاترين مقام اجرايي كشور رسيده است، بايد به مدارس كشور معرفي شوند و از امكانات بخش خصوصي از جمله ناشران آموزشي نيز در اين راستا كمك گرفته شود ( ماده ۲ بند ۳ و ۶   و همچنین ماده ۵ بند۴  ).

کتابهای آموزشی لازمه حیات و پیشرفت آموزشی – فرهنگی هر کشور است و وجود برخي کتابهای نازل  در میان آن‌ها، فلسفه‌ی وجودی و ارزش آموزشی-فرهنگی آنها را یکباره زیر سوال نمی برد. همچنين کتابهای کمک آموزشی عامل بسیار مهمی در  برقراری عدالت آموزشی به شمار می آیند. این کتابها در نقاط مرزی و محروم کشور، گاهی یگانه معلم کودکان و نوجوانانی هستند که رویای ورود به دانشگاه ها را در سر دارند....
اشتراک گذاری:
  • مطالب مرتبط

    

    ارسال مطلب به ایمیل دوستاتون:


    1,678 بازدید

    0 نظر

    درج: 3 آذر 1395

    توسط: jadda
    وضعیت: آفلاین
    گروه کاربری: پشتیبانی سایت

    ارسال دیدگاه (0 مورد)

    در حال حاضر نظری در این مطلب ارسال نشده است.
    کتاب های لقمه
    سمپادیوم
    کنکوریوم
    مهارت معلمی دین و زندگی واقعا جامع کنکور فرهنگیان

    دسته بندی مطالب

    کتاب های تیزهوشان
    کتاب های تست پایه

    آخرین نظرات ارسالی

    خیلی عالیه خیلی عالیه
    سلام کنکوریوم تجربی کنکور ۱۴۰۳ کی موجود میشه؟ سلام کنکوریوم
    نروژی اولی از راسته یا چپ؟ نروژی اولی از راسته یا چپ؟
    سلام وقت بخیر،بیخشید این کتاب تا اوایل بهمن موجود میشه خواهشا

    آمار سایت

    با ما در ارتباط باشید ، منتظر نظرات شما هستیم.
    
    عضویت در خبرنامه ایمیلی :
    برای عضویت در خبرنامه پیامکی، عدد 1 را به 02196884 پیامک کنید.
    رضایت مندی مشتری
    جشنواره وب و موبایل ایران
    جشنواره وب و موبایل ایران
    جشنواره کتاب مجازی
    برند محبوب مصرف کنندگان
    Copyright © 2010 - 2023 Mehromah.ir